Friday, February 26, 2010

Presentation 2

It was quite hard to prepare for collaboration presentation. I mentioned our organization at last post. My part was that how to use a wiki spaces. I prepared for edit, discussion, new page, notify me, history, recent page, and manage wiki. Before we tried to record, we divided our parts in this paragraph. Frankly speaking, I was so nervous about recording because I know my voice could not be cleared when it record. Probably it should be problem from non-native English speaker. Therefore, I tried to record it, but sounds in power-point presentation was extremely terrible. Of course, I tried to not only once, but also twice, three times, four times in library. But my sounds were still terrible. Therefore, I felt lots of nervous on this collaboration project. Even though Professor Janet would think about it. I thought I would make my classmates Jordan, Zach get a damage from me because this is group work. Therefore, I asked to Jordan to send an e-mail to explain our situation. And after that, Jordan wrote and sent to e-mail to Janet. We waited quite long time for replying e-mail from Janet. We already finished to record for all of slides in power-point presentation except my part. Of course, I finished to record six slides in presentation in case of her answer. Thursday 23:00, my professor Janet replied e-mail to Jordan. Of course, answer was that we already expected. Thereby, we just put my voice-recording on slide after we got message from Janet. But I am still feeling like that I damaged my classmates, but I did do my best on this presentation recording. I am sure, Janet would treat higher on my effort even though recording was quite terrible for presentation, I hope so. Now, I am staying in English computer lab to wait writing center's schedule. I am feeling like I am going to grown up day by day. I hope I will make end of unit letter perfect because I am so cool.

4 comments:

  1. 你好~我是你这学期的笔友!很高兴认识你!不好意思我不知道要从你部落格的哪里留言,就先在你的第一篇留言了!
    我是大四的学生。我的名字叫钟念纹。
    若在古时候,我的名字有特别的意义,
    「钟」代表古时候乐器上的花纹,
    「念」代表思考或想念的意思,
    「纹」代表条纹、花纹。
    希望这些介绍可以帮助你更认识我
    「朝三暮四」比喻人心意不定、反复无常。
    你说你在做事的时候很难立刻做决定,也换了三次工作,有点替你担心!你是不相信你自己吗?还是这三种职业你都不喜欢?我相信只要这件事是你喜欢做的,你就放胆去做!但若现在你只是想赚钱而工作,就要看看你想赚钱的动机有多强大,如果很需要钱,就需要坚持下去,因为一直换工作应该也赚不到什么钱吧!但如果你想找一个一生都想坚持做下去的职业,就想想自己的兴趣,并把它变成你的专业!若想不到有什么兴趣,就从现在开始寻找吧!
    我很喜欢当老师,因为我小学二年级时,我在玩游戏时,有人用飞镖射到我的头,我的老师不顾一切背着我冲到医院,我头上的血都流到她身上,她却毫不在意,只在意我的安全。从此以后,我就立志要成为向她一样能够帮助他人的老师!想想看吧!你一生的经历都是为你的未来而准备的!不好意思第一次见面就不小心说了那么多,希望对你有些帮助~

    割席绝交就是和朋友绝交,就像是恋人分手一样,只是现在是和朋友分手。
    你说会割席绝交大多是因为人际关系的问题,如果你的朋友和你的女朋友在一起,一定会觉得很难过吧!要解决这个问题一定不可能吗?但我也没遇过这种状况!只希望这种事不要发生在我们身上!

    什么是「我很想很重要一幅很传神的画,所以那是太表演和描社」?是指「你想要一幅很传神的画,因为它的呈现和描绘会很好」,还是「你认为一幅传神的话需要有好的呈现和描绘」,所以不论有没有画龙点睛,只要有画家认真地画就一定是一幅好画?
    我认为,一幅传神的画可能都有它最美最动人的部分,但我相信每一幅画中旁边的点缀,或许看似不重要,但若没有怎能凸显她最美的部分呢?就向中文的一句谚语,红花需要绿叶的衬托才显得漂亮!若没有绿叶,怎能看出红花的与众不同呢,我也有和红帅哥分享过,你们也可以聊聊这话题,下次在聊啰!
    期待你的响应

    ReplyDelete
  2. 你好,我是你的筆友之一
    我的名字是「丁乃微」。
    我名字的「微」字是「微笑」的意思,
    爸爸媽媽希望我常常微笑而取的名字~
    你的中文名字是怎麼取的呢?也有特別的意思嗎 :D

    1. 哇!你已經換過三個專業了?那麼現在的這個專業你覺得怎麼樣呢?有時候我也覺得我自己是朝三暮四的人,比如說對於未來的計畫,我常常看到別人想當老師,我也會想當老師;看到別人出國唸書,我也會想出國唸書…所以我也是朝三暮四,還沒有找到真正想要什麼東西…
    2. 我也覺得如果愛人跟我自己的朋友在一起,我也不可能繼續像原來一樣當朋友。不過,除了前面說的原因,我不太會跟人割席絕交,哈哈。
    3. 我也不太懂什麼是「所以那是太表演和描社」,意思是說 一幅很傳神的畫是像表演一樣生動嗎?如果可以再說明一下就太好了!ㅋㅋㅋ

    期待你的回應喔 。

    ReplyDelete
  3. 我真的开心我认识你们小朋友. 我叫权宁镇从韩国来的.

    ReplyDelete
  4. 宁镇你好!我是丁乃微,也在韓國住過一年唷。很高興認識你。

    ReplyDelete